• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69996
+
-

گوشت قرمز  کیلویی 98هزار تومان

مدیر امور بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد قیمت مصوب استانی هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی در این استان را 98 هزار تومان اعلام و علت توزیع نشدن گوشت‌ تنظیم بازار را خروج واردات گوشت قرمز از ارز دولتی عنوان کرد. 

«سید حسین بخشایش» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واردات گوشت گوسفندی از ارز دولتی خارج و اکنون نیز با استفاده از ارز نیمایی انجام می‌شود که با توجه به نظارت دولت بر این ارز، گوشت وارداتی با قیمت تنظیم بازار توزیع نمی‌‎‌شود. 

وی افزود: البته در برخی فروشگاه‌های استان گوشت‌ گوسفندی برزیلی با قیمت حدود 55 هزار تومان عرضه می‌شود. 

این مسئول با اشاره به وابستگی استان به واردات گوشت گوسفند، تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که بخش عمده‌ای از گوشت گوسفندی مورد نیاز   یزد از سایر استان‌ها تامین می‌‌شود، قیمت سایر استان‌ها بر این کالا تاثیرگذار است ولی به علت منصف بودن تامین‌کنندگان گوشت یزد، در اغلب موارد این قیمت در یزد کمتر از استان‌های توزیع‌کننده است. 

بخشایش با بیان این که یزد از نظر تامین دام سنگین اعم از گاو و گوساله خودکفاست، گفت: خوشبختانه گوشت این نوع دام‌ در یزد به وفور وجود دارد.

«محسن مظفری‌زاده» مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف هم قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف‌کننده را 98 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت گوشت گوسفند، بره و نر بز بدون دنبه، هر کیلوگرم 98 هزار تومان به واحدهای عرضه اعلام شده است. 
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی و نصب نکردن نرخ‌نامه، موارد را برای رسیدگی به شماره‌های 36291719 و 36282551 واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد گزارش دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید